mandag den 26. august 2013

Efter en længere pause...

Det gik lige op for mig at det snart er 4 mdr. siden jeg sidst lagde noget op og at der derfor er sket en del. x)

Photoshoot
For det første havde jeg den 03./05. mit første undertøjsshoot med fotografen Søren Kruuse. Det var et shoot der var en del mere planlagt end jeg var vandt til, da han havde nogen i forvejen fastlagte poseringer han gerne ville bruge. Ikke at det var noget problem, faktisk var det praktisk da min kæreste og jeg bagefter skulle op til hans far, og det derfor var lettere at give et realistisk tidspunkt på hvornår vi kunne være der.

Lokationen var først planlagt til at være lidt udenfor Odense C, men blev rykket ind til et fredeligt hjørne af Munke Mose inde i centrum, hvor der både var godt lys, natur og vand og kun få forbipasserende.
Så snart vi havde hilst og underskrevet kontrakt gik vi i gang og med undtagelse af et par stikkende kviste og  en stædig brændenælde eller to forløb det helt uden problemer og resultatet blev ganske godt :)

Uge i sommerhus med ham den dejlige - 10./06. til 16./06.
Den 10. juni havde Nicolai og jeg lånt min moster og onkels sommerhus ved Mols og Nicolais fars bil. Så mandag morgen efter min psykiatertid slog vi forbi Sandager for at hente nøglen og pakke et par ting og derefter kørte vi mod Jylland.
Vi holdt en pause i Århus for at købe ind og havde derefter en afslappet uge med gåture i Ebeltoft og Grenå og en tur i svømmehal i Grenå, der dog endte med at blive lidt af en udfordring. Først ville vi i svømmehallen i Ebeltoft, der viste sig at have lukket i en periode, der uheldigvis var da vi var der; derefter tog vi så til Grenå hvor svømmehallen også havde lukket, heldigvis kun den dag. :P

Ferie i Ukraine - 29./06. til 09./07.
I mine forældres ferie tog vi til Ukraine for at besøge vores tidligere udvekslingsstudent Olga og hendes familie. Alt i alt en okay tur, på trods af enkelte komplikationer i begyndelsen og det var godt at få dem set igen. Mere vil jeg ikke sige for nu, men der kommer et blogindlæg om turen senere :)

Flytter ind hos Nicolai
Så er jeg begyndt at flytte ind til min kæreste og hans bofælle i Odense, bl.a. fordi jeg regner med at tage nogle enkeltfag på VUC samtidig med jeg arbejder på at fremme mine muligheder indenfor model- og forfatterkarriererne. Dog bliver det ikke på papir før jeg er på SU, men har boet der siden vi kom tilbage fra Ukraine.

Tatoveret
Jeg fik min første tatovering og den viste sig at være ret smertefri selvom den var på fingeren.
Jeg har flere gange overvejet at blive tatoveret, men ikke været helt sikker på om jeg ville kunne holde ud at blive tatoveret og resultatet blev at jeg valgte at få et lille hjerte tatoveret på venstre ringfinger som en ret harmløs kæreste-tatovering.
Da det hele var klargjort og tatovøren skulle til at gå i gang, blev jeg advaret igen om hvor ondt det ville gøre og spurgt om jeg var klar og fik samtidig fortalt at hun selv græd da hun blev tatoveret på fingeren selvom hun normalt kunne sove igennem at blive tatoveret. Af samme årsag blev jeg overrasket da jeg nærmest ikke kunne mærke nålen og det eneste der gjorde ondt var at få lavet skyggen, fordi der dér havde været en pause. Ellers har hele min oplevelse med tatoveringen været lettere end jeg havde regnet med, og den har heller ikke kløet eller noget andet da den helede, hvilket jeg ellers også havde regnet med.

Dortes 50'års
...Og så blev min mor 50. Min far og jeg skulle planlægge festen og selvom vi var lidt længe om at komme ud af starthullerne, blev festen ganske hyggelig. Vi havde bestilt mad ude fra og inviteret en masse, uheldigvis var der en del der ikke kunne komme.
Weekenden før festen tog Nicolai og jeg til sandager for at hjælpe med at rydde op og konstatere samtidig at det ene toilet var afgået ved døden fordi det var begyndt og lække og min far havde leget handyman med det resultat at vi lørdag både skulle købe ind og se efter et nyt toilet. Ved samme lejlighed købte vi et par nye badeforhæng til mine forældre og Nicolai og puder, hvor jeg self endte med at glemme min (to gange, da vi denne weekend var i Sandager med hovedformålet at hente min pude og et par andre ting), flot! xD

Weekenden hvor festen lå, tog vi igen til Sandager for at rejse festtelt, ordne borde og stole og ordne de sidste ting, hvor Dorte til sidst ikke kunne lade være med at blande sig, på godt og ondt ;)
Festen var ganske hyggelig med god mad og hyggeligt selskab og vejret var heldigvis på vores side.


Photography by Kruuse









Ingen kommentarer:

Send en kommentar