torsdag den 25. oktober 2012

Blod er bedre end vand

Har for sjov valgt at lave et blogindlæg om hvordan jeg fandt på min novelle "Blod er bedre end vand" der i dele bliver lagt op på forfattersiden.

Novellen er en moderne (til dels) realistisk fantasy historie om teenageren Inez og hendes kæreste Rune, og starter med at vise Inez som en almindelig teenager, hvilket ændres efterhånden som de vampyriske "symptomer" viser sig og eskalerer.







Jeg kom på idéen til historien da jeg online så en dokumentar fra National Geographic der hed "National Geographic: Is It Real? Vampires", der i starten fortæller om en familie der gravede en afdød op og fjernede hans hjerte i den tro, at han var vampyr. Derudover forklarede den også hvad der ofte fik folk i gamle dage til at tro på vampyrer, og præsenterede også moderne vampyrisme og en moderne vampyr, Don Henrie, der stod frem og fortalte.

Det vakte min interesse for den moderne vampyrisme og jeg begyndte at surfe rundt på nettet og finde informationer om de forskellige typer for vampyrisme og hvordan de lever, stiller deres behov, etc..
Jeg fandt flere sider med informationer om moderne vampyrisme, talrige lister med "symptomer" på om man var vampyr og hvilken slags man var og komisk mange sider med spørgsmål om hvordan man vidste man var eller blev vampyr (sandsynligvis stillet af 14 årige Twilight besatte tøser og besvaret af samme type piger der mente at éns skind glimtede som diamanter) og efter et par grinepauser havde jeg samlet og udvalgt min vampyrs "symptomer", eller evner om man vil.

Min plan var i starten at historien skulle omhandle en 100% realistisk sanguinari eller PSI vampyr, som dem jeg havde læst om, men da jeg begyndte at skrive, synes jeg det ville passe bedre hvis jeg gjorde det mere og mere overnaturligt historien igennem, men stadig holde den fri for varulve og troldmands hokuspokus, hvilket jeg også gør.

Foreløbig er novellen på 6 dele af ca. én computerskrevet A4 side hver og jeg forventer at den bliver mindst dobbelt så lang :)

Første del kan læses her: http://www.forfattersiden.dk/article.php?storyid=e1a1882dafdea0bbccf31b20793fc0a2 og der linkes videre til resten af historien derfra.





















Ingen kommentarer:

Send en kommentar